Claims 101 – IBABC

Are you new to the insurance business and want to know a little more about claims? Wondering how claims really work and who is involved? Join us in this session for an introduction to Claims, all the people involved and what a claims adjuster does.

In this course, you'll learn basic claims terminology, a review of all the parties involved in a claim and a dive into the basics of adjusting a claim, including a review of a loss report for both auto and property.

This course is addressed to all industry professionals.

Accreditation:  1 Hour
AB: General and Adjusters 

CA$99

From Furnaces to Woodstoves and Everything In-between

In this course, we will go through all the different primary heat sources and secondary heat sources including oil tanks! We will also do deep dive into the CSIO Woodstove Questionnaire so you can comfortably work through that document with your insured!

Accreditation:  3 Hours
ON/BC/MB Accreditation: Technical Hours
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$39

Claims 101

Are you new to the insurance business and want to know a little more about claims? Wondering how claims really work and who is involved? Join us in this session for an introduction to Claims, all the people involved and what a claims adjuster does.

In this course, you'll learn basic claims terminology, a review of all the parties involved in a claim and a dive into the basics of adjusting a claim, including a review of a loss report for both auto and property.

This course is addressed to all industry professionals.

Accreditation:  1 Hour
ON/BC/MB Accreditation: Technical
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters 

CA$39

5-Day Challenge to Improve Your Mental Health

The importance of mental health can’t be overstated, given that it impacts every part of our lives. Even so, we often let caring for our mental health take a back seat to other priorities. We ignore our needs until we’re burned out, isolated, or struggling with illness.
May is Mental Health Awareness Month, a perfect time to prioritize your mental health by committing to a 5-day challenge. Each day explores a different facet of mental health and contains a simple exercise for putting it into practice. In less than 15 minutes a day, you can improve your emotional well-being.

Accreditation:  1 Hour
ON/BC/MB Accreditation: Personal Skills
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Comment être un allié pour la diversité et l’inclusion

Les organisations diversifiées et inclusives veulent que tous les employés se sentent reconnus, valorisés et accueillis. Ils applaudissent chaque personne pour ce qu'elle est individuellement et encouragent chacun à se sentir en sécurité dans ses différences et à venir travailler comme lui-même.

En propulsant cette charge, les personnes ayant des identités sociales privilégiées peuvent autonomiser les autres en étant un allié pour la diversité et l'inclusion. Dans ce cours, vous en apprendrez plus sur ce que signifie être un allié et sur les caractéristiques qu'un allié incarne. Ensuite, vous découvrirez cinq rôles d'alliés que vous pourrez assumer la prochaine fois que vous remarquerez une injustice.

Accréditation: 2 heures
ON/BC/MB Accréditation: Gestion
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

Getting Started With Project Management

Project management is essential to virtually every field—and it requires expert organizational, relationship-building, and strategic-thinking skills.

In this course, you’ll explore the fundamentals of project management, including what a project manager does, what skills are necessary for the role, and how to optimize a team’s potential. You’ll also learn how to develop plans for a successful project and what you should do once the project is complete. By the end of the course, you’ll understand how to get started with project management.

CA$79

Faire Face au Changement en Milieu de Travail

Le changement prend de nombreuses formes en milieu de travail. Vous pourriez être confronté à des changements de projet, à des changements d'objectifs organisationnels et à une restructuration du travail ou de l'équipe, pour n'en nommer que quelques-uns. Quel que soit le changement, comment vous sentez-vous ? Excité? Anxieux? Sceptique?
Dans ce cours, vous explorerez cinq réactions courantes au changement et identifierez vos émotions. À partir de là, vous apprendrez quatre stratégies pour adopter le changement, encaisser les coups et vous concentrer sur les choses sous votre contrôle. Bien que vous ne puissiez pas toujours prédire ou empêcher le changement, vous pouvez gérer votre réponse.

Accréditation:  2 heures
ON/MB/BC: Accreditation: Compétences techniques
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Solliciter et Répondres aux Commentaires des Clients

Un client vient de finir de relater l'expérience négative qu'il a eue avec votre produit. Et maintenant? Réagissez-vous sur la défensive ou les remerciez-vous pour leur franchise ? Quoi qu'il en soit, que dites-vous?

Dans ce cours, vous apprendrez pourquoi les commentaires des clients sont importants et comment les solliciter efficacement. Ensuite, vous explorerez les moyens de répondre aux commentaires positifs, neutres et négatifs afin que vous puissiez utiliser les informations que vous obtenez pour apporter des changements pour le mieux.

Accréditation:  2 heures
ON/MB/BC: Accreditation: Développement personnel
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$39

Time Management Essentials

It’s a perennial dilemma: How do we make the most of the time we have? Time is both precious and fleeting, and many of us feel like there just aren’t enough hours in the day.

This course will give you core strategies to tackle that problem. First, you’ll learn the basic principles of time management, along with some symptoms that could uncover poor uses of time. Then, you’ll discover how to track and analyze your time to boost productivity. Finally, you’ll get seven tips to start managing your time more effectively.

Accreditation:  1 Hour
ON/BC/MB Accreditation: Management
SK: All classes other than Life / General

CA$79

Getting The Lowdown on Contract Law

Contract law may feel overwhelming but that's because you aren't a lawyer you are an insurance professional. This is why you may be questioning the need to understand Contract Law......
Negotiating deals in the business world requires a fundamental understanding of contract law. Your clients will be signing contracts and coming to you to purchase insurance to make sure they are covering their exposure.

They see you as a trusted advisor so you should have a basic understanding because we should always know a little more than they do, right?!?!?!

Accreditation:  2 Hours
ON/BC/MB Accreditation: Technical
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Soliciting and Responding to Customer Feedback

A customer has just finished relating the negative experience they had with your product. What now? Do you react defensively—or thank them for their candor? Either way, what do you say? 

In this course, you’ll learn why customer feedback is important and how to solicit it effectively. Then, you’ll explore ways to respond to positive, neutral, and negative feedback so that you can use the information you get to make changes for the better.

This course is addressed to all industry professionals.

Accreditation:  2 Hours
ON/MB: Accreditation: Personal Development
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Développer une mentalité de croissance

Développer un état d'esprit de croissance permet aux individus et aux entreprises de réaliser leur potentiel, d'accroître leur résilience et de réussir. Un état d'esprit de croissance peut libérer votre capacité à apprendre, à grandir et à vous épanouir, quels que soient vos capacités ou votre niveau de compétence actuels.

Dans ce cours, vous découvrirez d'abord les différences entre un état d'esprit fixe et un état d'esprit de croissance. Vous explorerez ensuite comment un état d'esprit de croissance peut être bénéfique pour vous et votre équipe. Enfin, découvrez des stratégies spécifiques pour développer un état d'esprit de croissance et élargir vos possibilités.

Accréditation:  2 heures
ON/MB/BC: Accreditation: Développement personnel
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$39

Essential Customer Service

There are a handful of customer service skills that can make the difference between an average experience and one that leaves your customers feeling completely delighted. Do you know what those skills are? Do you have them?

In this course, we'll uncover four essential customer service skills and give you tons of tips, food for thought, and resources for developing these skills. Let's get started!

This course is addressed to all industry professionals.
Accreditation:  1 Hour
ON/MB: Accreditation: Personal Development
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

A Guide To Empathy At Work

Empathy—the ability to understand and share other people’s emotions—is critical in the workplace. Customers want to feel appreciated for their business and acknowledged when they have a problem. Employees want to feel valued and for their coworkers and managers to notice when they’re happy or in distress.

In this course, you’ll first learn what empathy is and why it’s an essential business skill. Then, you’ll uncover how to communicate with empathy and overcome roadblocks. Finally, you’ll work on strategies to help you build empathy.

This course is addressed to all industry professionals.

Accreditation:  2 Hours
ON/MB: Accreditation: Personal Development
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$39

How to Conduct Effective Job Interviews

A good job interview empowers you to make smart hiring decisions. But a great job interview convinces top talent to work for your company over competitors.

In this course, you’ll learn how to conduct exceptional job interviews—from preparation to follow-up. Learn about your role as the interviewer, the steps you should take to prepare, and how to ask strong interview questions. You’ll also explore tips for creating a fair and positive interview experience for candidates, including how to avoid discrimination and reduce interviewer bias. At the end of the course, you can practice these skills in a mock interview scenario.

Accreditation:  1 Hour
ON/BC/MB Accreditation: Management
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

Ecrire comme un patron / une patronne ~ Bientôt disponible!

Avez-vous déjà envoyé un e-mail à un collègue et reçu une réponse confuse ? Avez-vous déposé un excellent rapport pour que votre patron se plaigne qu'il était truffé de fautes d'orthographe et de ponctuation ? Un client a-t-il mal compris une lettre que vous avez envoyée ?

Si l'une de ces situations vous semble familière, vous n'êtes pas seul. Il est facile de tomber dans des pièges d'écriture courants comme un langage confus, des problèmes de grammaire et une mauvaise structure. N'importe qui peut améliorer son écriture, mais même les meilleurs écrivains ont besoin de pratique.

Dans ce cours, vous apprendrez quelques astuces et techniques pour améliorer votre écriture, éviter les erreurs courantes, structurer votre message et cibler la communication vers votre public.
Accréditation:  2 heures
ON/MB/BC: Accreditation: Développement personnel
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Write Like a Boss

Have you ever emailed a co-worker and gotten a confused reply? Have you filed a great report only to have your boss complain it was riddled with spelling and punctuation errors? Did a client misunderstand a letter you sent?

If any of these situations sound familiar, you’re not alone. It’s easy to fall into common writing traps like confusing language, grammar mishaps, and poor structure. Anyone can improve their writing—but even the best writers need practice. 

In this course, you’ll learn some tricks and techniques to improve your writing, avoid common mistakes, structure your message, and target communication to your audience.

This course is addressed to all industry professionals.

Accreditation:  2 Hours
ON/MB: Accreditation: Personal Development
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

How To Be An Ethical Leader

Taking on a leadership role means more than executing smart business decisions—you also need to model ethical practices that create long-term value and sustainability. So, how do you lead with ethics at the forefront?

In this course, you’ll learn why ethics matter in business and how to create a conscientious culture. Then you’ll get practical tips to help you guide and interact with employees ethically.

Accreditation:  2 Hours
ON/BC/MB Accreditation: Management
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$39

Guide de l’intégrité en milieu de travail

Qu'est-ce que cela signifie d'être intègre ? Et quel rôle joue-t-il dans l'évolution de carrière et la satisfaction au travail ?

Ces questions constituent le cœur de ce cours sur l'intégrité au travail. Dans ce cours, vous examinerez les avantages et les défis du maintien de l'intégrité lors de la prise de décisions difficiles en milieu de travail. Vous découvrirez les trois formes d'intégrité sur le lieu de travail et en verrez des exemples concrets en action. Vous découvrirez également quatre étapes pour aligner vos valeurs et vos actions et devenir un professionnel en qui les autres ont confiance, admirent et respectent.

Accréditation:  1 heure
ON/BC/MB Accréditation: Valeurs éthiques
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

CA$79

Diriger avec l’intelligence émotionnelle ~ Bientôt disponible!

Pouvez-vous identifier vos émotions et comprendre pourquoi elles se produisent ? Qu'en est-il des émotions des autres ? Êtes-vous doué pour repérer et répondre à leurs signaux ?Ceux qui ont une intelligence émotionnelle élevée reconnaissent facilement leurs sentiments, gèrent leurs réactions et établissent des interactions positives avec les autres. Compétence qui mène au succès à l'intérieur et à l'extérieur du bureau, l'intelligence émotionnelle mérite d'être affinée.Dans ce cours, vous découvrirez d'abord ce qu'est l'intelligence émotionnelle. Ensuite, vous apprendrez à booster vos compétences en intelligence émotionnelle en renforçant vos compétences personnelles et sociales.

Accréditation:  2 heures
ON/BC/MB Accréditation: Gestion
SK: All classes other than Life / General
AB: General and Adjusters

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